Klinik As-Salam

pemeriksaan luar pantai untuk oil and gas pekerja bagi petronas, shell, oguk dan lain lain lagi dari Klinik As Salam

Pemeriksaan Luar Pantai Untuk Industri Minyak & Gas (OGUK)

Kami menyediakan pelbagai jenis pemeriksaan perubatan luar pesisir untuk industri Minyak & Gas di Malaysia, seperti MPM Petronas, Shell , OGUK dan Pelaut Malaysia dan banyak lagi oleh Pemeriksa Perubatan Diluluskan (AME) kami yang bertauliah yang juga pemeriksa OHD di Klinik As Salam!

Pemeriksaan perubatan luar pantai ialah penilaian kesihatan menyeluruh yang diperlukan untuk individu yang bekerja dalam industri minyak dan gas, terutamanya pekerja yang terlibat dalam operasi luar pesisir. Pemeriksaan ini memastikan bahawa pekerja sihat dari segi fizikal dan mental untuk mengendalikan keadaan mencabar yang berkaitan dengan kerja luar pesisir, seperti lokasi terpencil, potensi pendedahan kepada bahaya pekerjaan, dan tanggungjawab kritikal keselamatan. Peperiksaan ini merangkumi pelbagai ujian dan penilaian yang direka untuk menilai kesihatan dan kecergasan keseluruhan pekerja.

Pemeriksaan kami akan termasuk yang berikut:

Pemeriksaan Fizikal – Pemeriksaan fizikal kami dijalankan untuk memeriksa sistem badan pekerja dalam tempoh tertentu bekerja dan untuk mengesan sebarang tanda fizikal penyakit atau gangguan kesihatan supaya langkah pencegahan dapat diambil.

Pemeriksaan X-Ray – Kami menggunakan inovasi terkini dalam pemprosesan pengimejan radiografi, yang dipanggil Radiografi Berkomputer(CR), faedah yang lebih besar boleh diperolehi berbanding dengan radiografi konvensional.

Ujian Air Kencing – Ujian air kencing kami dapat mengesan sebarang tanda awal penyakit buah pinggang, pemantauan biologi untuk metabolit yang disaring semasa pengawasan perubatan dan untuk saringan ubat air kencing di tapak/tempat pengumpulan dan untuk ujian pengesahan dadah.

Ujian Audiometri – Ujian pendengaran (audiometrik) adalah sebahagian daripada pemeriksaan telinga yang menguji sejauh mana seseorang boleh mendengar dan mengesan bunyi bising sebagai akibat kehilangan pendengaran sebagai penyakit pekerjaan. Bilik Kalis Bunyi Standard memenuhi ANSI S3. 1-1991 Tahap Bunyi Ambien Maksimum yang Dibenarkan untuk Audiometri. (IDENTICAL DENGAN iso 8253-1:1989). Keputusan audiogram telah diprogramkan untuk membantu syarikat mendiagnosis Kehilangan Pendengaran Akibat Bunyi (NIHL), Anjakan Ambang Piawai (STS), dan nilai gantian pampasan.

Ujian Spirometri – Spriometri ialah ujian yang digunakan untuk mengukur sejauh mana paru-paru anda berfungsi. Ujian ini berfungsi dengan mengukur aliran udara masuk dan keluar dari paru-paru anda.

Oil & Gas MPM Offshore Medical Check UP Poster Package Pricing by Kilink As Salam

– Perkara Tambahan Yang Perlu Diperhatikan Sebelum Ujian

  • Puasa diperlukan sebelum ujian selama kira-kira 6 hingga 8 jam – dalam tempoh ini air minuman dibenarkan.
  • Jika anda mengambil ubat lain, teruskan – hanya Ubat Diabetes tidak dibenarkan sebelum ujian.
  • Peperiksaan akan mengambil masa kira-kira 1 hingga 3 jam, benarkan selang masa tersebut.
  • Bagi syarikat tertentu, beberapa pemeriksaan tambahan mungkin diperlukan oleh itu masa yang diambil mungkin lebih lama.
Scroll to Top