Klinik As-Salam

Search
Close this search box.

Sebuah Sejarah : Ambulans As-Salam Masuk Landasan Kapal Terbang

Bertarikh 3 April 2023,
Team Sukarelawan Amal Valley Organization (AVO) yang merupakan pertubuhan NGO di bawah naungan Klinik As-Salam telah menjalankan satu misi bantuan.


Pesakit dan waris berasal dari Keningau, Sabah perlu dibawa ke Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru untuk menerima rawatan lanjut berkenaan Mucolipidosis Syndrome dan pesakit merupakan oxygen dependent sejak kecil lagi.
.
Dalam bulan Ramadan yang mulia ini, team AVO menyambut ketibaan mereka di dalam landasan kapal terbang di Kuala Lumpur International Airport (KLIA) kira-kira jam 2 petang tadi. Mereka terus di bawa ke Johor Bahru dengan menaiki Van Ambulans Klinik As-Salam.


Mereka turut diiringi dengan seorang doktor dan seorang jururawat dari Keningau, Sabah sehingga ke Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru.
.
Ini juga merupakan kali pertama ambulans Klinik As-Salam diberi keistimewaan dan kebenaran untuk masuk ke landasan kapal terbang untuk mengambil pesakit di sana. Alhamdulilah semuanya dipermudahkan 😇


Semoga dengan bantuan team AVO yang tak seberapa ini dapat memudahkan adik ini menerima rawatan.
.
Harap dengan sedikit perkongsian ini dapat memberi kesedaran supaya sentiasa bersyukur dengan memberi yang terbaik kepada saudara kita di luar sana yang memerlukan. Amiin yra…

#ertihiduppadamemberi #klinikassalam #amalvalleyorganization

Scroll to Top