Klinik As-Salam

Search
Close this search box.

PAKCIK RASA SIHAT JE. BOLEH KE KALAU TAK PAYAH BUAT PEMERIKSAAN KESIHATAN HAJI?

Kelmarin ada sorang pakcik ni tanya saya, boleh ke kalau mereka yang sihat tak payah buat pemeriksaan kesihatan untuk pergi haji. Saya jawab lah, “Tak boleh pakcik.” Sambil saya senyum.

.

Saya bagitahu, “Walaupun kita sihat pakcik, kita tetap kena buat pemeriksaan kesihatan. Sebab kita tak tahu keadaan tubuh dalam badan kita ni. Pakcik tahu tak kat Malaysia ni, darah tinggi, kencing manis, sakit jantung adalah pembunub senyap?”

Pakcik tu pun muka macam terperanjat. “ Ye ke nak?”

.

Aku pun balas, “Ye pakcik, sebab tu pakcik kena buat pemeriksaan kesihatan. Lagipun kalau pakcik tak buat, pakcik tak dapat pergi haji nanti. Sebab pihak Tabung Haji dah wajibkan setiap jemaah yang pergi melaluinya mesti buat pemeriksaan ni di klinik panel yang diiktiraf.”

“Oooo… baru pakcik faham. Lepas ni pakcik nak hantar wassap suruh kawan pakcik buat pemeriksaan kesihatan haji kat Klinik As-Salam je. Senang… Lagipun korang semua kat sini baik layan pakcik.”

.

.

Kepada bakal jemaah yang ingin membuat pemeriksaan kesihatan, Klinik As-Salam bersedia untuk memberi khidmat kepada anda. Anda boleh book appointment https://book.kliniksalam.com/customer

Untuk sebarang pertanyaan boleh call 03-9078 3030

#klinikassalam #ertihiduppadamemberi #haji

Scroll to Top