Klinik As-Salam

Search
Close this search box.

HARI OSH SEDUNIA 2023

Kami dari Klinik As-Salam dengan rasa tanggungjawab dan mengambil berat tentang anda mengucapkan Selamat Hari Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan Sedunia (๐‘Š๐‘œ๐‘Ÿ๐‘™๐‘‘ ๐‘‚๐‘†๐ป ๐ท๐‘Ž๐‘ฆ) kepada semua pekerja dan majikan seluruh dunia.

Tema hari OSH sedunia pada tahun ini adalah โ€œ๐—ฃ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ฒ๐—ธ๐—ถ๐˜๐—ฎ๐—ฟ๐—ฎ๐—ป ๐—ž๐—ฒ๐—ฟ๐—ท๐—ฎ ๐˜†๐—ฎ๐—ป๐—ด ๐—ฆ๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐—บ๐—ฎ๐˜ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—ฆ๐—ถ๐—ต๐—ฎ๐˜ ๐— ๐—ฒ๐—ฟ๐˜‚๐—ฝ๐—ฎ๐—ธ๐—ฎ๐—ป ๐—›๐—ฎ๐—ธ ๐—”๐˜€๐—ฎ๐˜€๐—ถโ€ atau ๐—” ๐—ฆ๐—ฎ๐—ณ๐—ฒ ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ ๐—›๐—ฒ๐—ฎ๐—น๐˜๐—ต๐˜† ๐—ช๐—ผ๐—ฟ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—˜๐—ป๐˜ƒ๐—ถ๐—ฟ๐—ผ๐—ป๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜ โ€“ ๐—” ๐—™๐˜‚๐—ป๐—ฑ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ฎ๐—น ๐—ฅ๐—ถ๐—ด๐—ต๐˜โ€.

Matlamat utama sambutan ๐‘Š๐‘œ๐‘Ÿ๐‘™๐‘‘ ๐‘‚๐‘†๐ป ๐ท๐‘Ž๐‘ฆ ialah :

i. Mengenang kembali dan menghargai pekerja yang terlibat dengan kemalangan dan penyakit pekerjaan.

ii. Mempromosi budaya pencegahan kemalangan dan penyakit pekerjaan.

.

Sekiranya anda adalah pihak majikan, pastikan pekerja anda bekerja dalam persekitaran serta budaya kerja yang sihat dan selamat. Bagi pekerja pula, pastikan anda mengambil langkah-langkah keselamatan yang telah ditetapkan di tempat kerja anda. Buat pemeriksaan berkala mengikut keperluan bagi memastikan kesihatan anda terjamin.

.

Di Klinik As-Salam kami juga mempunyai OHD Clinic yang diiktiraf oleh Jabatan Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan untuk anda jalani ujian atau pemeriksaan yang berkaitan. Anda boleh buat appointment dengan KLIK https://book.kliniksalam.com/customer atau hubungi 03-9078 3030 untuk sebarang pertanyaan.

#klinikassalam #ertihiduppadamemberi #osh

Scroll to Top