Klinik As-Salam

Search
Close this search box.

WORLD HAND HYGIENE DAY 2023

𝐖𝐨𝐫π₯𝐝 π‡πšπ§π π‡π²π π’πžπ§πž πƒπšπ² disambut pada 5 Mei setiap tahun untuk menggalakkan kesedaran menjaga kebersihan tangan dan pencegahan penyakit tangan secara menyeluruh. 

Ramai tak sedar terdapat pelbagai mikroorganisma yang boleh membawa maut di sekeliling kita dan kira-kira 80% daripadanya disebar melalui tangan. So, kebersihan tangan adalah cara terbaik untuk mengurangkan penyebaran kuman, bakteria dan virus yang boleh menyebabkan penyakit seperti batuk kokol dan covid.

Cuci tangan anda dengan air, sabun atau menggunakan sanitizer berasaskan alkohol adalah cara yang mudah dan berkesan untuk melindungi diri anda dan orang lain daripada dijangkiti. 

Dan... Pastikan anda cuci dengan cara yang betul. Boleh rujuk gambar di bawah ni.

Hati-hati juga, di musim perayaan ni kita banyak pergi open house dan berada di tempat yang ramai orang. Pastikan anda jaga penjarakkan sosial atau memakai mask kerana sekarang ni kes covid dah pun meningkat kembali. Tapi kalau nak lebih selamat anda buatlah self-test covid supaya anda tahu keadaan diri anda setelah beraya ni.

.

Anda boleh dapatkan SELF TEST KIT ni di Klinik As-Salam. Sekarang tengah ada promo tau!

Hubungi Klinik As-Salam untuk sebarang pertanyaan 03-9078 3030

#klinikassalam #ertihiduppadamemberi

Scroll to Top