Klinik As-Salam

Search
Close this search box.

Tawaran Haji 2024 Mula Keluar ?

Lembaga Tabung Haji telah mengumumkan kos dan mengedarkan tawaran bagi mengerjakan haji untuk Musim Haji 1445H / 2024M.

Pasti ramai yang berasa bersyukur, seronok, gembira malah terharu jika menerima satu surat tebal yang berlogo tabung haji.

Tapi dalam masa yang sama, bakal para jemaah haji perlulah menjaga kesihatan sebelum , semasa dan pulang dari mengerjakan ibadah tersebut . Sihat adalah sangat penting jika kita mahu melakukan ibadah haji. Ia juga termasuk dalam salah satu makna ‘mampu’ bagi yang mahu mengerjakan ibadah haji. Perkara ini sabit seperti firman Allah Taa’la dalam Surah Ali imran ayat 97, yang bermaksud :

” Dan Allah mewajibkan keatas manusia mengerjakan haji dengan mengunjungi Baitullah bagi sesiapa yang mampu sampai kepada kepadaNya. Siapa yang kufur (ingkat kwajipan haji) maka sesungguhnya Allah maha kaya (tidak berhajatkan sesuatu apa pun daripada sekalian makhluk).”

Oleh itu Klinik As-Salam menerusi One Stop Centre Umrah & Haji telah pun menyediakan pakej kesihatan yang sangat lengkap untuk persediaan para jemaah dan mutawif meliputi :

1) Pemeriksaan kesihatan
2) Vaksin
3) Rawatan sakit sendi atau sakit lutut
4) Bekalan ubat lengkap  

Ini selari dengan apa yang diterapkan dalam Islam iaitu menjaga kesihatan juga dikira amal soleh kerana Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW mengajar umatnya agar memberikan hak kepada tubuh badan mereka.

Jika anda berminat untuk mendapatkan mana-mana servis di bawah One Stop Centre Umrah & Haji, bolehlah:

#ertihiduppadamemberi #klinikassalam #klinikassalambangi #vaksinhaji #umrah #haji #haji2024

Scroll to Top